Docenten

Manon Sikkel - docent Schrijversvakschool

Manon Sikkel

Manon Sikkel is van huis uit journaliste. Ze schreef boeken over uiteenlopende onderwerpen, zoals over koken, psychologie en interviews. Tegenwoordig legt ze zich voornamelijk toe op het schrijven van kinderboeken, waaronder de veelgeprezen Izzylove-reeks voor tien- tot twaalfjarigen.

Haar kinderboek Is liefde besmettelijk? - door Izzylove werd bekroond met de Hotze de Roosprijs 2009. In 2012 volgde de prijs van de Nederlandse Kinderjury. In 2013 werd ze nogmaals met dezelfde prijs door haar lezers bekroond voor haar boek Voor wie doe jij een moord?- door Izzylove. Naast deze prijs kreeg ze van de Nederlandse Kinderjury de Pluim van de Senaat.

Van 2019 tot en met 2022 was zij officieel de Nederlandse Kinderboekenambassadeur.

Wie meer wil weten over deze schrijfster: http://manonsikkel.nl/