Bio's

Erik Lindner - docent Schrijversvakschool

Erik Lindner

Erik Lindner (1968) debuteerde als dichter met de dichtbundel Tramontane. De Bezige Bij publiceerde vervolgens Tong en trede (2000) enTafel (2004).

In weerwil van de gedachte na deze trilogie nooit meer een T als initiaal voor een dichtbundel te gebruiken, noemde hij zijn vierde bundel Terrein (2010). Het was volgens zijn zeggen het enige passende woord.

In 2013 publiceerde De Bezige Bij zijn eerste roman, Naar Whitebridge. Dat jaar verschenen ook zijn gedichten in Italiaanse vertaling (Fermata Provvisorio/Tijdelijke halte, CFR Edizione) en een keuze uit al de vier bundels aangevuld met nieuw werk in Duits vertaling als Nach Acedia (Matthes & Seitz Verlag). De Duitse vertaling werd samen met vertaalde gedichten van Sylvia Plath uitgeroepen tot aanbeveling door de Deutsche Akademie fuer Sprache und Dichtung.

Na zijn overstap naar Van Oorschot publiceerde hij de dichtbundel Zog (2018) en de roman 51 manieren om de liefde uit te stellen (2021).

Erik Lindner is redacteur van De Revisor en Terras. Hij werkte geruime tijd voor De Groene Amsterdammer en schrijft momenteel columns over internationale poëzie voor Poetry International op www.poetry.nl. Als docent begon hij in 2000 bij de Schrijversvakschool en werkte nadien bij de Rietveld Academie, de AKI in Enschede en de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten.

Meer over Erik Lindner op www.eriklindner.nl

Meer docenten

{slider Deze docenten geven een of meer dezelfde vakken:}

Docent poëzie en proza