Marte Kaan

Marte Kaan (1977) volgde de vierjarige vakopleiding en studeerde af in de richting essay. Eerder verschenen van haar Lang leve de liefde en Wij houden alleen van onszelf en, in de reeks Nieuw Licht, Onderbuik. Haar fictiedebuut Saboteur (2014) werd genomineerd voor de J.M.A. Biesheuvelprijs en de ANV Debutantenprijs. In 2021 verscheen Moeder Natuur, non-fictie over de band tussen moeders en hun kinderen.

Vanaf 2003 publiceert zij in diverse tijdschriften en kranten waaronder De Groene Amsterdammer, Vrij Nederland, De Volkskrant en NRC Next. Verhalen van haar hand verschenen in De Gids. Naast schrijver is ze psychotherapeut.