Heidi Koren

Heidi Koren deed de vakopleiding in de richting proza. In 2015 verscheen haar debuutbundel Gedachten over een mogelijk einde (Uitgeverij Voetnoot). De roman die ze in het vierde jaar schreef, Hawaï 2000, verscheen in 2019 bij uitgeverij Vrijdag.

In haar nieuwe dichtbundel Wie dit leest is gek (uitgeverij Vrijdag 2020) aanschouwt de dichter de wereld vanuit haar schuilplek. Wie zijn we nog als niemand kijkt? Hoelang kunnen we wachten op warme handen die van boven naar beneden zullen reiken om ons over de bol te aaien?

Venus reist door mijn derde huis.
Ik heb een puinhoop achtergelaten
voor ik vertrok.
Zij trekt een gezicht.
Er zijn mensen die me dingen vertellen over mijn leven die ik zo graag
geloven wil dat ik zelfs aantekeningen maak.

Heidi Koren debuteerde in 2015 met de poëziebundel bij Uitgeverij Voetnoot (Antwerpen). Ze organiseert en presenteert literaire evenementen. Ze geeft schrijfles op scholen en houdt een regelmatige blog bij op grofvankoren.com.

Eerder maakte Heidi furore in Gelderland. In 2012 won ze de Gelderse schrijfwedstrijd ‘Aan het woord’. De prijs was een masterclass van Jasper Henderson. Dit leidde tot het schrijven van een nieuw verhaal dat werd opgenomen in een bundel samen met die van de andere winnaars. Het bundeltje werd gratis verstrekt in Arriva treinen. In 2013 verschenen haar eerste poëzie-publicaties in het Gelders literair tijdschrift poëziepunt.gl . In opdracht van het Centrum Jeugd & Gezin schreef ze vijf kindergedichten. Deze verschenen op poëziekaarten waarvan 25.000 exemplaren tijdens het Sprookjesfestival werden uitgedeeld.