Bianca Boer

Bianca Boer is in 2006 afgestudeerd in proza. In 2007 verscheen haar debuut, Troost en de geur van koffie, bij uitgeverij Veen. Het is genomineerd voor de Selexyz Debuutprijs 2008 en de NOVEL-Award 2007.

In augustus 2010 verscheen haar poëziedebuut Vliegen en andere vogels bij uitgeverij LJ Veen, de bundel is inmiddels in het Duits vertaald.

In Troost en de geur staat het verhaal 'Object 658', dat eerder verscheen in De Gids (december 2003) en waarmee ze de Nieuw Proza Prijs 2004 voor het beste debuut in een literair tijdschrift won.

Zij las en droeg in 2007 voor op o.a. Crossing Border, Manuscripta en de Uitmarkt, en eerder op de Landelijke Gedichtendag en Poetry International.

Werk van haar hand verscheen in De Gids, Passionate en Tirade.

‘De gedichten in Vliegen en andere vogels zitten tjokvol onverwachte wendingen, bizarre personages en verfrissende beelden. Maar bovenal spreekt uit de poëzie van Bianca Boer een enorme compassie voor mensen en dieren, allebei eigenaardige wezens die een beetje door het leven scharrelen en over wie je je kunt blijven verbazen.’

Website Bianca Boer