Kantoor

Schrijversvakschool Amsterdam geeft les in het gebouw aan de Herengracht 274 te Amsterdam (zie ook de routebeschrijving). De conciƫrges van onze school zijn op lesdagen meestal het aanspreekpunt voor praktische zaken. Femke Baljet, Hans Hogenkamp en Maaike Bergstra zijn ook regelmatig aanwezig, maar doorgaans het beste te bereiken per e-mail. Zie de pagina contact voor de betreffende e-mailadressen. Het telefoonnummer van de school is 020-2600066.

Lestijden

Op maandag-, woensdag-, en donderdagavonden is er les van 19:00 tot 22.00 uur, op zaterdag van 10.00 tot 13.00 uur en van 14.00 tot 17.00 uur. Het gebouw is een half uur voor aanvang van de lessen toegankelijk.

Lokalenrooster en mededelingen

Het lokalenrooster vind je op het prikbord in de gang op de begane grond, ter hoogte van het trappenhuis. Eventuele mededelingen zoals lokalenwijzigingen hangen op de tussendeur meteen na de entree.

Kantine

Koffie, thee en koekjes zijn gratis verkrijgbaar in de pantry op de begane grond (aan het eind van de gang links). We waarderen het, het milieu indachtig, als je je eigen mok meeneemt. Er is ook een frisdrankautomaat. De tuinkamer aan de achterzijde van het pand doet dienst als pauzeruimte, en vandaaruit is ook de tuin zelf toegankelijk.

Kopiƫren

In de docentenkamer op de begane grond is een kopieerapparaat aanwezig. Faciliteiten om te printen zijn er niet. Zorg er dus voor dat je een geprinte versie van je werk meeneemt.

Roken

Roken is in het hele gebouw verboden, maar toegestaan in de tuin achter het pand. Wil je daar roken, dan stellen wij het op prijs dat je gebruik maakt van de asbak.