Bio's

Lisa de Rooy - docent Schrijversvakschool

Lisa de Rooy

Lisa studeerde in 1987 af aan de Amsterdamse Toneelschool en volgde daarna drie jaar Schrijversvakschool in de richting proza. Ze debuteerde in 1999 met de roman In de ogen van mijn broer die de Vrouw Debuutprijs kreeg en werd vertaald in het Duits en het Deens. Inmiddels ontwikkelde ze zich ook als schrijfster voor film en theater.

Voor theatergroep Nieuw Amsterdam schreef ze twee toneelstukken: Mohammed en Omnya en Hadj. Beide stukken gingen in première in Theater Frascati.
In 2015 schreef ze voor de VPRO het scenario van de One Night Stand Basile H.. In 2016 volgde ze met het script voor de televisieserie Mouna’s Keuken (NPO 2), waarin ze zelf een rol speelde. In 2017 voltooide ze een toneelstuk voor Theatergezelschap Flint, Victoria. Een stuk dat gespeeld werd op boerderijen in Noord Holland.

Meer docenten

{slider Deze docenten geven een of meer dezelfde vakken:}

Docent toneel en schrijftraining

Docent proza en toneel