Helen van Oosten

Helen van Oosten volgde de opleiding aan de Schrijversvakschool Amsterdam in de richting scenario.Ze schreef het scenario voor de korte films Schrik, die in premiere ging op het Nederlands Film Festival in Utrecht 2007) en Heartbeat (première op het IFFR, januari 2008).

Schrik is een Korte film over een stel dat elkaar de stuipen op het lijf jaagt; met oa Romijn Conen en Betje Koolhaas. Productie door Andre Bos / Armadillo Film. De film was oa te zien op festivals in Florence, Amsterdam, Utrecht, Lund, Straatsburg, Malaga en Neuchâtel.

Schrik won in 2008 de Publieksprijs op het International Fantastic Film Festival van Neuchâtel (Zwitserland) en werd daarmee genomineerd voor de Gouden Melies 2008. De film won in 2008 de De Gouden Octopus en de Publieksprijs op het Fantastic European Film Festival van Straatsburg en werd door de jeugdjury op het Fancine festival van Malaga uitgeroepen tot beste buitenlandse korte film.

Op dit moment werkt Helen aan haar debuutroman.

afbeelding ©bAMboefilm 2007