Gilles van der Loo

Gilles van der Loo (1973) studeerde tot en met het derde jaar proza aan de vakopleiding van Schrijversvakschool Amsterdam. In 2012 verschenen Gilles’ verhalen gebundeld bij uitgeverij Van Oorschot onder de titel Hier sneeuwt het nooit.

De roman Het laatste kind ligt vanaf oktober 2013 in de winkel. In 2010 publiceerde hij een eerste verhaal in Tirade, waarvan hij later redacteur zou worden.

De uitgever over Hier sneeuwt het nooit: 'Het is een voldragen debuut dat niet alleen in de empathie van de schrijver voor zijn personages uitnemend is, maar ook in de gehanteerde vertelstrategieën en zijn sterke ritmische taal een uitzonderlijke bijdrage aan de Nederlandse verhaalkunst vormt.'
In Hier sneeuwt het nooit kruipt de schrijver in de levens van een bejaard echtpaar dat een zoon verloor, een zwarte buschauffeur in New York net voor een fatale aanslag, twee getrouwde mannen die door een halfjaar niet in elkaars nabijheid te verkeren heel belangrijke informatie over elkaars bestaan mislopen. Daarnaast een zakendame en haar echtscheidingsadvocaat, een dochter die de droom van haar ouders naleeft, een man met een gelukkig gezin dat in een volmaakte wereld rondloopt en langzaam de barsten in dat bestaan begint waar te nemen.

website Gilles van der Loo