Trudeke Sillevis Smitt

Oud-cursiste Trudeke Sillevis Smitt schreef Lastige zaken (uitgeverij Van Gennep 2018), haar uiterst geestige en o zo herkenbare debuutroman over een advocatenkantoor waar de spanningen hoog oplopen.

Bij advocatenkantoor Brukkeler & Bordelain houden ze het hoofd nauwelijks meer boven water. Max Brukkeler denkt erover te stoppen, en Henriette Bordelain verslikt zich steeds vaker in een venijnige cocktail van stress en eenzaamheid. Hun hoop voor de toekomst is de jonge ambitieuze Thieu. Maar is Thieu wel wie zij denken dat hij is? Moet Max wel met pensioen? En wat komt de zus van Henriette doen? Als de lastigste cliënte van het kantoor een klacht indient, staat de deken op de stoep. Een tuchtzaak is onvermijdelijk…