Docenten

Mischa Andriessen, docent poëzie aan de Schrijversvakschool

Mischa Andriessen

Mischa Andriessen schrijft poëzie, proza en essays.

Hij publiceerde tot dusver vijf dichtbundels: Uitzien met D (2008), Huisverraad (2012), Dwalmgasten (2016) en Winterlaken (2019), alle uitgegeven door De Bezige Bij. De vijfde bundel Het Drogsyndicaat, verscheen in 2021 bij uitgeverij Querido.

In 2022 volgde, ook bij Querido, zijn eerste verhalenbundel: Probeer de hemel mijn huis te maken.

Zijn werk werd bekroond met de C. Buddingh'prijs, de J.C. Bloempoëzieprijs, het Charlotte Koehlerstipendium, de Awater-poëzieprijs en de Jan Campert-prijs.

Mischa schrijft over beeldende kunst voor onder meer het Financieele Dagblad, eerder schreef hij teksten voor monografieën over andere B.C. Epker, Betsabeé Romero en Hugo Tieleman. Daarnaast schrijft hij over jazz voor verschillende media waaronder dagblad Trouw.
Hij is redacteur van het tijdschrift Terras.

foto: Keke Keukelaar