Adres en route Amsterdam

De meeste lessen worden gegeven in het fraaie grachtenpand van De Nieuwe School aan Herengracht 274 in Amsterdam.
Soms zijn er ook lessen in het pand van de Schrijversvakschool/Uitgeverij Van Oorschot, even verderop aan Herengracht 613 (nabij de Amstel).
In de mail met informatie die je een week voor de start van de lessen ontvangt, staat de definitieve locatie vermeld.

Routebeschrijving OV/auto

Naar Herengracht 274 ben je te voet vanaf het Centraal Station ongeveer een kwartier onderweg. De dichtstbijzijnde tramhalte is de halte Dam achter het Koninklijk Paleis, vanaf het Centraal Station bereikbaar met de lijnen 2, 12, 13 en 17 (d.w.z. alle lijnen die vertrekken vanaf de westzijde van het stationsplein). Automobilisten kunnen gebruikmaken van Q-Park Nieuwendijk (Nieuwezijds Voorburgwal), op ca. 500 meter loopafstand van de leslocatie. Herengracht 613 (boven uitgeverij Van Oorschot) is het beste te bereiken via metrostation Waterlooplein of de tramhalte op het Rembrandtplein (lijnen 4 en 14 vanaf het Centraal Station). Parkeren is mogelijk in parkeergarage Stadhuis/Muziektheater (Stopera)

Locatie Den Bosch

Adres en route Den Bosch

De lessen worden gegeven bij Huis73 (voorheen Muzerije), een monumentaal pand aan de Hinthamerstraat 74 in Den Bosch.

Routebeschrijving OV/auto

Te voet ben je vanaf ’s-Hertogenbosch CS binnen een kwartiertje bij Huis73. Je kunt ook een bus nemen, bijvoorbeeld de gratis binnenstadsbus die dagelijks tussen 9.00 en 19.00 door het winkelgebied rijdt. Voor Huis73 moet je uitstappen bij halte Hinthamerstraat. Er zijn verschillende gewone bussen die in de buurt stoppen.

Schrijfcursussen Den Bosch

In Den Bosch geeft Schrijversvakschool de volgende schrijfcursussen:

Locatie Den Haag

Adres en route Den Haag

De lessen worden gegeven bij het Koorenhuis, Prinsegracht 27, 2512 EW Den Haag.

Routebeschrijving OV/auto

Het Koorenhuis ligt in het centrum van Den Haag.

Openbaar vervoer
Het openbaar vervoer stopt praktisch voor de deur. Vanaf bus- en tramhalte Grote Markt loop je in twee minuten naar het Koorenhuis.

Auto
Ook met de auto kun je er goed komen. Parkeer in een van de parkeergarages in de buurt en loop binnen vijf minuten naar het pand.

Parkeergarages in de buurt:
Qpark Grote Markt, Qpark Lutherse Burgwal, Qpark City Parking.

Schrijfcursussen Den Haag

In Den Haag geeft Schrijversvakschool de volgende schrijfcursussen:

Locatie Rotterdam

Adres en route Rotterdam

De lessen worden gegeven in De Groene  Passage, Mariniersweg 9 in Rotterdam

Routebeschrijving OV/auto

De Groene Passage vanaf Rotterdam CS tram 7 richting Woudestein of tram 8 richting Kleiweg, halte Meent.
Bij De Groene Passage is het parkeren betaald en de ruimte beperkt.

Schrijfcursussen Rotterdam

In Rotterdam geeft Schrijversvakschool de volgende schrijfcursussen:

Locatie Utrecht

Adres en route Utrecht

Het Milieucentrum ligt hartje stad aan de Oudegracht 60, tegenover het Rembrandt Theater.

Routebeschrijving OV/auto

Te voet ben je vanaf Utrecht Centraal naar het Milieucentrum ongeveer tien minuten onderweg.

Een bus nemen kan ook: vanaf Utrecht CS Jaarbeurszijde gaat er elke drie tot vier minuten een bus (lijnen 4, 8, 50, 55, 73, 74 en 77). Vanaf halte Neude is het ongeveer twee minuten lopen.

Betaald parkeren op straat is mogelijk op de Oudegracht, maar de capaciteit is zeer beperkt. Q-Park LaVie is de dichtstbijzijnde parkeergarage, op hooguit vijf minuten lopen van de locatie.

Schrijfcursussen Utrecht

In Utrecht geeft Schrijversvakschool de volgende schrijfcursussen: