Angelique Schipper

Angelique Schipper studeerde af in poëzie en werd daarin begeleid door Rob Schouten. Ze schrijft liedjes en maakt theatervoorstellingen voor kinderen. Met haar jeugddebuut Juffrouw Hendriks (2016) geeft ze haar visie op het basisonderwijs.

Juffrouw Hendriks, de beuk erin!

Juffrouw Hendriks is een echte heks die invalkracht wordt op basisschool De Beuk.
De Beuk is geen school met een beukenboom, maar een school waar 'gebeukt' wordt.
Alles voor de beste resultaten. Ieder jaar moet de slechtste leerling van groep 8 verdwijnen.
Kan juffrouw Hendriks dit veranderen met de Magie van de Energie?
Het boek is voor iedereen
die van een spannend verhaal houdt
weleens meer van echte heksen wil weten
of de school een beetje wil omtoveren.