Eva van Esch

Met minimale middelen weet oud-studente Eva van Esch de veldslag van de liefde te schilderen. We zijn de willoze prooi van aantrekkingskracht, angsten, driften, manipulaties, bedrog.

In die almaar voortdurende strijd is alles geoorloofd, gaan mannen én vrouwen ver buiten hun grenzen. Of het nu de vrouw is die allergisch is voor de taal die de man uitslaat, of de man die de nieuwe vriend van zijn ex bijvalt - met haar trefzekere taal raakt Eva aan de zenuw van onze hunkering.

In de vijfenveertig korte verhalen van 'Als ik de liefde niet heb' (Atlas Contact 2014) laat ze ons lachen om wat we in de spiegel zien, totdat achter haar onbevangen observaties het slagveld van de liefde opdoemt.

Eva van Esch studeerde in 2012 met kort proza af onder begeleiding van Ton Rozeman. Niet lang na haar afstuderen ondertekende ze een contract bij Atlas Contact.