Godface - Asha Karami

Asha Karami

Asha Karami deed de vakopleiding in de richting poëzie en debuteerde met de bundel Godface (De Bezige Bij 2019). Deze werd genomineerd voor de Grote Poëzieprijs 2020.

Asha leerde in haar eerste zeven levensjaren vier talen; geen van alle beschouwt ze als haar moedertaal. Ze veranderde reeds drie keer van naam en ook haar geboortedatum is een complex verhaal. Haar poëzie is verkennend, open, intuïtief, zoekend, onderzoekend.

Ze werkt, naast het schrijven, als jeugdarts, yogadocent en ringarts bij vechtsportgala's. In 2017 debuteerde ze met haar gedichten in nY en Poëziekrant en sindsdien publiceerde ze in verscheidene literaire tijdschriften, waaronder Het Liegend Konijn, Terras, Revisor, Tirade, De Gids, Samplekanon en Ooteoote.
Ze werd tweede tijdens de NK Poetry Slam 2018 (won de juryprijs) en mocht haar werk presenteren tijdens Vers van het Mes 2018 in Perdu Amsterdam.