Cyrus & Farnaz - over 7 grenzen - Mark van Waes

Mark van Waes

Mark van Waes volgde de cursus jeugdliteratuur. In september 2018 verscheen zijn debuut-jeugdroman Cyrus & Farnaz - over 7 grenzen, uitgegeven door Rose Stories. Het gaat over de veertienjarige jongen Cyrus, die samen met zijn moeder van Iran naar Brussel vlucht. Onderweg ontmoet hij Farnaz, een meisje dat werkt voor mensensmokkelaa gaat over vluchten én over vriendschap en geeft een indruk van vluchtreizen: de gevaren, obstakels, moed en vindingrijkheid die nodig zijn om te overwinnen. Het boek sluit aan op het thema van de Kinderboekenweek 2018 dat dit jaar over vriendschap gaat.