Ester Naomi Perquin

Ester Naomi Perquin volgde de vierjarige vakopleiding van Schrijversvakschool Amsterdam in de richting poëzie en werkte vier jaar als gevangenisbewaarder om dat te kunnen betalen. In 2007 debuteerde zij bij Uitgeverij van Oorschot met de dichtbundel Servetten halfstok. In 2009 volgde Namens de ander. En in 2013 verscheen Celinspecties, haar derde bundel.

In 2014 volgden Binnenkort in dit Theater en in 2016 Jij bent de verkeerde en alle andere gedichten tot nu toe. Voor haar werk ontving ze ondermeer de Liegend Konijn Debuutprijs, de Anna Blamanprijs, de Lucy B. en C.W. van der Hoogtprijs en de J.C. Bloemprijs.

Ze draagt met regelmaat voor op festivals en in binnen- en buitenland. Begin 2012 verscheen haar nieuwe bundel Celinspecties. Deze bundel werd bekroond met de VSB Poëzieprijs 2013. Perquin is columnist voor de Groene Amsterdammer en schrijft wekelijks radioverhalen voor VPRO's De Avonden.