Froukje van der Ploeg

Froukje van der Ploeg studeerde in 2002 af in poëzie. Vanaf 2001 publiceerde zij regelmatig gedichten in Hollands Maandblad, waarvan zij in 2004 de Schrijversbeurs poëzie kreeg.

In 2006 kwam haar eerste bundel, Kater, uit bij uitgeverij Nieuw Amsterdam.

In 2013 haar tweede: Zover

Zij droeg o.a. voor op Oerol 2006 en de Uitmarkt 2007, was te horen bij VPRO Music Hall en Cantina, Amsterdam.fm en Omrop Fryslân, en publiceerde verder in Krakatau en online literair tijdschrift Komkommer&Kwel.

Samen met dichters Willem Thies en Alexis de Roode, zangers Cora Schmeiser en Natascha Morsink, en componist Ernst Teule, maakte zij het vierdelige muziek-poëzie-theaterproject De Vier Windstreken voor Het Oude Raadhuis in Hoofddorp.

Website Froukje van der Ploeg