Nicole Kaandorp

Derdejaars proza Nicole Kaandorp won De Grote Lowlands Schrijfwedstrijd 2019 en werd eerder genomineerd voor de Joost Zwagerman Essayprijs 2018.
Lees hier het winnende verhaal Linnen.

De jury van Lowlands bestond uit juryvoorzitter Stella Bergsma (schrijver en columnist), Ivo Victoria (auteur en literair programmeur van Lowlands), Elik Lettinga (uitgever bij uitgeverij Nijgh & Van Ditmar), Thomas de Veen (literair recensent bij NRC) en Sophie Zijlstra (schrijfster en fondsauteur).

De jury koos uit de longlist van 438 inzendingen vier shortlisters:

Maria Kager – De ander
Nicole Kaandorp – Linnen
Roddia Rumahloine – Plastic Cannoli
Bob van Leeuwen – Microdrama: Barry gaat ervantussen

Behalve Nicole zijn ook Roddia en Maria studenten van de Schrijversvakschool.