Niña Weijers

Oud-cursiste Niña Weijers schreef De consequenties (2014, uitgeverij Atlas Contact). Marja Pruis over de roman in de Groene Amsterdammer: 'Net van de pers, en nu al uitgelezen. Ik ben er nog niet helemaal over uit gedacht, maar weet wel al dat ik het een betoverende roman vind waarin ik tot op de laatste bladzijde in een rollercoaster van verhalen en intriges meegesleurd werd.'

Lees hier de hele recensie.

De consequenties: Minnie Panis, ooit een piepkleine couveusebaby en ternauwernood levensvatbaar verklaard, is een gevierde jonge kunstenares. Met haar eigen leven als basismateriaal maakt ze van de werkelijkheid een laboratorium. Ze staat aan de vooravond van een experiment dat wel eens het hoogtepunt van haar oeuvre kan worden, wanneer het verleden zich aandient in de vorm van een brief en een serie eigenaardige déjà vu's. Hoe ver kan ze de realiteit manipuleren zonder zichzelf te verliezen? Op de site van Atheneum Boekhandel vind je een lekker lang leesfragment.