Nynke Smits

Nynke Smits volgde de cursus roman bij Jan van Aken en schreef de historische roman Sabina (uitgever Primavera).

Keizer Hadrianus, oud en ziek, weigert zijn vrouw Sabina nog te ontvangen. Op zijn landgoed in Tibur verrijst een tempel voor de jonggestorven Antinous, de liefde van zijn leven. Nu haar kinderloze huwelijk een dieptepunt heeft bereikt, besluit de keizerin haar eigen koers te gaan varen.

Wanneer ze verneemt dat het leven van haar beschermeling Fuscus, beoogd opvolger van Hadrianus, wordt bedreigd, gaat ze in het geheim naar Rome om hem te waarschuwen. Onderweg kijkt Sabina terug...