Corine Hartman

Corine Hartman was tekstschrijver en vormgever. Nadat ze afstudeerde aan Schrijversvakschool Amsterdam in de richting scenario begon een tweede succesvolle carrière, als schrijfster.

Corine excelleert in het misdaadgenre, in minder dan tien jaar tijd verschenen er liefst twaalf misdaadromans. In 2013 werd haar tiende roman Bloedlijn bekroond met de Gouden Strop. Binnenkort verschijnt haar dertiende: Glashard.

Haar drie misdaadromans (Schone Kunsten, Tweede Adem en Open Einde) spelen zich af in de Achterhoek. Rechercheur Nelleke de Winter is in deze trilogie het kwetsbare, maar o zo doortastende hoofdpersonage. Twee daarvan zijn vertaald in het Duits.

De vier Vivaldithrillers, In vreemde handen, Schijngestalten, Zwart water en Als de dood, spelen in Italië. Hels verlangen speelt zich af in Deventer; Stormvloed in Zuid-Limburg.

Bloedlijn is het eerste deel van een serie (van zeven) rond rechercheur Jessica Haider.

Onderscheidingen:
- Nominatie Gouden Strop 2013 voor Bloedlijn
- Hels verlangen door vrouwenthrillers.nl verkozen tot beste thriller 2012
- Crimezone award voor Als de dood (beste Nederlandstalige thriller 2011)
- Meest spannende thrillerschrijver 2010 - spanningsblog

Website Corine Hartman