Vogel ogen - Maayken Koolen

Maayken Koolen

Maayken Koolen studeerde in 2003 af in de richting poëzie. Gedichten van haar verschenen in Tirade (juni 2004 en mei 2005). Bij uitgeverij Clavis werden diverse rijk geillustreerde kinderboeken van haar hand gepubliceerd.

In 2006 maakte zij samen met beeldend kunstenaar Amerentske Koopman het kinderboek Vogel ogen, vliegen met Jan Joep. Dit werd genomineerd voor de Prijs van de Stad Hasselt, waaruit Vliegen met Felix voortkomt, dat in april 2008 verscheen. Vervolgens verschenen De schat van schele Karel, De race en in 2012 De ontvoering van Mona Lisa. De laatste twee werden vormgegeven door oud-poeziestudente Nickie Theunissen.