Mandy Eggerding

Vierdejaars poëzie Mandy Eggerding was theatermaker. Zij richtte, samen met de beeldend kunstenaars Peter Day en Rogier Alleblas, Theatergroep Vendetta op. Samen maakten zij performances, korte films, installaties en multidisciplinaire theatervoorstellingen. Daarnaast regisseerde en schreef zij een dertigtal voorstellingen voor en met jongeren.

In 2019 won zij met het gedicht In Alles de Rob de Vos-prijs.
In 2020 stond ze op de shortlist van de Debutantenschrijfwedstrijd en werd uitgenodigd voor het festival Dichters in de Prinsentuin.
Zij namen twee van haar gedichten op in de Vers-app. De festivalbijlage en festivalbundel vind je hier. Het gedicht De Schapen werd gepubliceerd in de festivalbijlage van de Groene Amsterdammer.

In het najaar van 2020 verscheen werk van Mandy Eggerding in de online publicatie bij Onbederf'lijk Vers en literair platform Meander. Meander publiceerde drie gedichten onder de noemer 'aanstormend talent.'

In het voorjaar van 2021 publiceert literair tijdschrift 'Het Liegend Konijn' de negen gedichten tellende cyclus oefeningen in zijn. Daarnaast zal Mandy haar gedichten voordragen op het Onbederf'lijk Vers festival in Nijmegen. Lees hier het uitgebreide interview met haar in Meander Magazine.

Meer weten? www.mandyeggerding.com