Michael Pilarczyk

Het verliezen van zijn gehele vermogen op de aandelenbeurs inspireerde oud-romancursist Michael Pilarczyk tot het schrijven van zijn romandebuut Dansen in de hemel.

Niet alleen de waanzin van het grote geld tijdens de opkomst van internet en nieuwe media, maar ook de manier waarop banken in de jaren negentig hun cliënten verleidden tot het beleggen met geleend geld, vormen het decor.

Michael Pilarczyk: ‘Ik wilde een verhaal schrijven dat mensen raakt, een verhaal dat mensen aan het denken zet over over wat we elke dag doen, wat onze diepe verlangens zijn en dat je, ondanks tegenslagen en tragische momenten, altijd op jezelf moet vertrouwen en je eigen pad moet blijven volgen.'

Dansen in de hemel: Mishka Kamadev ontdekt al op jonge leeftijd dat geld een middel is om vrijheid te kunnen kopen. Gedreven door dit onbewuste verlangen wordt zijn grote wens een wereldberoemde DJ te worden. Als hij deze droom waarmaakt, en hij zijn liefde vindt in de spirituele maar zieke Lisa di Angelo, leidt hij voor de buitenwereld een glamourbestaan. Zijn innerlijk raakt echter verscheurd wanneer de ziekte Cystic fibrosis vat krijgt op Lisa’s gezondheid. Het ene moment is Mishka The God of House Music in het nachtleven, het andere moment is hij de verzorger van zijn ongeneeslijk zieke vrouw. Hij zoekt vergetelheid in drank en pillen, stort zich in een affaire met de hartsvriendin van zijn vrouw, en op de aandelenbeurs verliest hij zijn fortuin. Om de miljoenenschuld aan de bank te kunnen terugbetalen, laat Mishka zich verleiden door listige zakenlui. Gedreven door hoogmoed en grootheidswaan wordt hun media-imperium een onwaarschijnlijk succes, totdat de hebzucht tijdens de internethype tot een keiharde confrontatie leidt. Nadat Mishka opnieuw financieel aan de grond zit en hij niet kan accepteren dat de liefde van zijn leven stervende is, wordt hij ook nog overvallen door een verbijsterende mededeling van zijn jeugdliefde.

Michael Pilarczyk volgde tot twee keer toe de cursus roman. De eerste keer om zijn boek Dansen in de hemel in grove lijnen op te zetten. Tijdens de tweede cursus zette hij de puntjes op de i.

Dansen in de hemel wordt uitgegeven door INVICTUS PUBLISHING