Luuk Imhann

Hij studeerde in 2016 af in de richting toneel en schreef toneel over en naar Wislawa Szymborska, Franz Kafka, Jean Cocteau en Erik Satie, speelde zelf vaak in deze werken mee, die in totaal 88 keer speelden.

Met Sietse Damen en Kim Grisel richtte hij Theatergroep NOX op.

In 2016 verscheen zijn debuutroman Paradijs bij Querido.

Zijn poëziedebuut De onverschilligheid van rozen (De Witte Uitgeverij, 2012) is een modern poëtisch sprookje vol verwijzingen naar Chinese filosofieën, de Franse Nouvelle Vague en de werken van EE Cummings. De verhalende dichtbundel (met tekeningen van Janne Schra) gaat over een jongen die probeert zijn liefde te verklaren aan een meisje met ogen van karamel. Telkens als hij dichtbij komt, verliest hij zichzelf in fantasieën over blinde scherpschutters en koorddansers. Verder publiceerde hij gedichten en verhalen in tijdschrift Ei, Extase, Slang, De Optimist en andere tijdschrijften. Zo ook interviewde hij schrijvers en schreef artikelen over schrijvers.

Boven aan de biografie op zijn website staat: 'Ik ben schrijver en theatermaker en breng mijn dagen schrijvend en slapend door. Want grote woorden maken kleine mensen.'

Ook schreef hij de voorstelling Wachten op Macbeth (2018):
Nog dertig minuten op de klok voor soapacteur Laurens (Bartho Braat) zijn levensdroom gaat waarmaken: Macbeth spelen voor een uitverkochte schouwburg. In de kleedkamer beheksen drie muzikanten hem met onderhuidse klanken. Dan slaat de twijfel toe. Kan hij het wel? Is er nog een uitweg?