Docenten

Sabine van den Berg - docent Schrijversvakschool

Sabine van den Berg

Sabine van den Berg (1969) publiceerde De naam van mijn vader, De lachende derde, Wissel, Dingen die niet mogen en de trilogie Zien Horen Zwijgen. In januari 2019 verscheen haar dicht- en tekendebuut Nestvlinders. Deze bundel werd net als haar trilogie genomineerd voor het Beste Groninger Boek. In november 2019 volgde Berichten uit de Biotoop, een bundeling van verhalen en tekeningen die zij maakte over de kunstenaarsgemeenschap in Haren waar zij vijf jaar woonde. Inmiddels is Sabine naar Amsterdam teruggekeerd en in 2022 verscheen de roman Biotopia 1.0.

Sabine volgde de opleiding reclametekenen in Amsterdam, studeerde tekenen en beeldhouwen aan de kunstacademie te Rotterdam, en proza aan schrijversvakschool ’t Colofon in Amsterdam.
Als redacteur werkte ze voor het literaire tijdschrift Lust & Gratie. Ze publiceerde korte verhalen in Lust & Gratie evenals in Armada. De laatste jaren voordat zij zich geheel wijdde aan het schrijven en tekenen, was zij werkzaam als freelance journaliste/styliste/fotografe voor verschillende tijdschriften, waaronder Elle Wonen, Elle Eten en Villa d'Arte. Zij doceerde zeven jaar proza aan de schrijversvakschool te Groningen.

www.sabinevandenberg.com

Foto: Jan Willem Kaldenbach