Bio's

Sytske Kok - docent Schrijversvakschool

Sytske Kok

Sytske Kok (1970) studeerde scenario en regie aan de Filmacademie en het Binger Filmlab. Ze regisseerde de internationaal geprezen korte film De Chinese muur en de TV film Impasse waarvoor ze ook het scenario schreef.

Samen met Mylene Gordinou de Gouberville schreef Sytske de korte jeugdfilm Zolderkoningin, die ze ook regisseerde. De afgelopen jaren richt Sytske zich minder op regie en vooral op het schrijven van films. Zo schreef zij het scenario voor One Night Stand Tunnelvisie onder regie van Stefano Odoardi. De film viel op een aantal festivals in de prijzen. Haar meest recente werken zijn Cycle en Dark Matter.

Naast schrijven geeft Sytske les aan de Schrijversvakschool en de kunstacademie St. Joost.

Voor een uitgebreide filmografie en actuele informatie over haar werk: www.sytskekok.nl

Meer docenten

{slider Deze docenten geven een of meer dezelfde vakken:}

Docent speelfilm