Bio's

Anke Boerstra - docent Schrijversvakschool

Anke Boerstra

Scenarist en theatermaker Anke Boerstra (1970) richtte na de theateropleiding haar eigen theatergezelschap Convoi Exceptionnel op. Daarbinnen regisseerde en schreef zij vanaf eind jaren negentig diverse stukken.

Voor televisie schreef zij de singleplay Spijt (Goede Daden bij Daglicht 2001), de romantische komedie Verdwaald (One Night Stand 2004), beiden geregisseerd door Marcel Visbeen. Ze schreef het scenario voor Ballast (One night Stand 2012) geregisseerd door Mirjam de With en samen met regisseur Léonie de Boer het scenario voor Scooterdagen (One Night Stand 2013).

Haar eerste speelfilm scenario Linoleum (2008) schreef ze samen met regisseur Marcel Visbeen. Linoleum werd geselecteerd voor International Film Festival Rotterdam 2009. De internationale première vond plaats tijdens het hoofdprogramma van het Mill Valley Film Festival in Californië. Daarna draaide de film op diverse andere internationale filmfestivals.

In 2018 gaat de Telefilm Get Lost! in première (regie: Mirjam de With).

Anke geeft ook les op de Dutch Filmers Academy in Hilversum.

Meer informatie over Anke vind je op: www.ankeboerstra.nl.

Meer docenten

{slider Deze docenten geven een of meer dezelfde vakken:}

Docent scenario

Docent speelfilm