Docenten

Florence Tonk

Florence Tonk debuteerde in 2006 met de dichtbundel Anders komen de Wolven. Haar eerste roman Blijf bij ons (genomineerd voor de 'Academica Literatuurprijs' en 'Vrouw & Proza Debuutprijs') verscheen in 2010. Rijgen, haar tweede dichtbundel, verscheen in 2013.
In 2017 verscheen haar roman IJsheiligen. In mei 2021 verscheen haar derde dichtbundel Half Heel.

Naast haar literaire werk is Tonk zelfstandig journalist, redacteur en docent aan de Schrijversvakschool in Amsterdam. In februari 2022 verscheen haar eerste non-fictie boek Het verhaal van Nederland, het boek bij de geschiedenisserie van de NTR. Ook is ze initiator van 'De Wolkerstuin op Amstelglorie', een gastverblijf voor literaire auteurs in het voormalige tuinhuis van Jan Wolkers.

Tonk is Amerikanist en studeerde af op de Amerikaanse percepties van armoede in het fin de siècle (1890-1905). Zij woonde langere tijd in de VS, waar zij onder meer verbonden was aan de University of Iowa-Iowa City en werkzaam aan Duke University.