Docenten

Maarten van der Graaff, docent poëzie aan de Schrijversvakschool

Maarten van der Graaff

Maarten van der Graaff (1987) debuteerde in 2013 met de bundel Vluchtautogedichten bij uitgeverij Atlas Contact. In 2014 werd deze bundel met de C. Buddingh’-prijs bekroond.
Dood werk, zijn tweede bundel, verscheen in 2015 en werd twee jaar later bekroond met de J.C. Bloem-poëzieprijs. In 2017 verscheen zijn debuutroman Wormen en engelen, die werd genomineerd voor de Anton Wachterprijs. In 2020 publiceerde hij de dichtbundel Nederland in stukken bij uitgeverij Pluim. Maarten is redacteur en met collega-dichter Frank Keizer oprichter van het online literair tijdschrift Samplekanon, dat in 2018 door De Sybren Polet Stichting de Lokienprijs kreeg toegekend.

In 2022 verscheen Onder asfalt, zijn nieuwe roman:

“Het boek is van een waanzinnige rijkdom, en al tijdens het lezen krijg je zin in herlezing.” (NRC)

Foto: Bianca Sistermans