Docenten

Wessel de Vries - docent toneel

Wessel de Vries

Wessel de Vries (Leeuwarden, 1994) schrijft voor theater. Hij studeerde geschiedenis aan de Universiteit van Amsterdam en Writing for Performance aan de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht. Hij werkt sinds 2017 voor het Friese theatergezelschap Tryater voor wie hij o.a. de oerolhit Part Time Paradise (2019), Nacht (2021) en de grote locatievoorstelling Under Wetter (2022) schreef. Voor Theatergroep De Jonge Honden schreef hij o.a. de boekbewerking Oorlogswinter (2020) en Spaghettirellen (2021). Voor Klemens Patijn / TG Goed Gezelschap schreef hij de succesvolle oerolvoorstelling Pianostemmen (2022).

De komende tijd werkt hij o.a. aan De Scheepsjongens van de Bontekoe (2023, Jonge Honden), Fanfare (2024, Tryater) en Terecht (2023, Wabi Sabi Theater). De theaterteksten van Wessel de Vries zijn humoristisch en fantasierijk, zijn regelmatig gebaseerd op gebeurtenissen uit het verleden, maar gaan altijd over nu.