Docenten

Ineke Riem

Ineke Roberta Riem (Oudenhoorn, 1980) is schrijver en dichter. Ze studeerde Moderne Nederlandse Letterkunde in Groningen (cum laude) en een jaar aan de schrijfopleiding van de Rietveld Academie.

Na haar studie werkte ze eerst een aantal jaren als docent Nederlands en als freelance poëziedocent voor School der Poëzie, terwijl ze ernaast gedichten publiceerde en aan een roman schreef.
In 2013 debuteerde ze met Zeven pogingen om een geliefde te wekken, dat bekroond werd met de Bronzen Uil en de Dioraphte Jongerenliteratuur Prijs, en genomineerd was voor de Academica Literatuurprijs (shortlist) en de Libris Literatuur Prijs (longlist). In 2015 verscheen haar eerste dichtbundel Alle zeeën zijn geduldig; daarna volgden de roman Rauw hart (2017) en de verhalenbundel Onderwaterverhalen (2020).

In 2021 won Ineke de Vlaamse Melopee Poëzieprijs voor een gedicht uit haar tweede poëziebundel Fantasii (2021).

Haar werk verscheen o.a. in De Gids, Tirade, Poëziekrant, Het Liegend Konijn, Het Parool, De Morgen en verschillende bloemlezingen. Ze werkt momenteel aan haar derde roman.

Zie ook www.inekerobertariem.nl