Bio's

Moniek Kramer - docent Schrijversvakschool

Moniek Kramer

Moniek Kramer is toneel- en scenarioschrijver en regisseur. Ze schreef en regisseerde ruim twintig voorstellingen voor o.a. Toneelgroep Amsterdam, Theater van het Oosten, Orkater en adhoc-gezelschappen. Als actrice speelde ze bij verschillende toneel en ad hoc- gezelschappen en in (televisie-)films.

De serie In voor-en tegenspoed, waar ze naast Rijk de Gooyer een hoofdrol in had, kreeg een Emmy Award en Gouden Beeld. Daarnaast ontving ze de Perspectiefprijs voor haar toneel trilogie Een totnogtoe onvervuld verlangen (tekst en regie). Als scenarioschrijver schreef ze tal van (TV)-films en series en o.a. de speelfilms Mme Jeanette en Lucia de B.. Ze ontving  als scenarioschrijver o.a. een Gouden Kalf en de Comeniusprijs voor de film Deining, de Gouden Pen en nominatie beste scenario voor haar scenario van de bioscoopfilm Lucia de B.. Die laatste film werd bovendien genomineerd voor een Oscar.

Meer docenten

{slider Deze docenten geven een of meer dezelfde vakken:}

Docent scenario

Docent speelfilm